Každé auto sa dá namontovať, schváliť a zapisať pohon LPG do Technického preukazu.
Ak si vaše auto nenájdete v našom zozname schválených retrofitných systémoch, tak auto je potrebné schvaľovať individuálnym spôsobom. To obnáša poplatok pre úrady, ktoré sa platia do 6 mesiacov od montáže vo výške 229.-€
Všetky tieto poplatky, dávajú spolu sumu 229.-€ t.j. - Individuálna prestavba + Tieto poplatky nie je potrebné platit hneď, ale stačí ich zaplatiť do 6 mesiacov od montáže vozidla, t.j. do skončenia platnosti rozhodnutia, ktoré vydalo Oud., alebo do skončenia platnosti STK a EK.
V prípade akýchkoľvek nejasností nás možte informovať na 0915 336 420.
Nedajte sa oklamať skrytými poplatkami za vybavenie pri individuálnej prestavbe, ktoré si iné firmy účtujú a ponúkajú tieto poplatky zaplatiť za vás...
Vážený zákazník,
Ak ste sa stretli s tým, že po montáži LPG Vášho motorového vozidla Vám palubný počítač neukazuje správny stav benzínu v nádrži, jedná sa o tzv. elektronický benzínový plavák, ktorý automaticky odratáva dojazd, t.j. benzín z nádrže. Odratáva sa len na palubnom počítači. Reálne ten benzín v nádrži máte a stále jazdíte na LPG. Môže sa to ukázať v týchto autách (Renault, Dácia, Citroen, Peugeot, Mazda, ale aj ďalších.)
Existuje riešenie:
Naša firma Vám ponúka možnosť namontovania špeciálneho emulátora hladiny paliva, ktorý Vám zaručí to, že benzinový stav paliva a palubný počitač bude ukazovať reálne hodnoty benzínu v nádrži. Takže stále budete vedieť, kedy máte benzin natankovať. Viac o tomto produkte a jeho inštalácií Vám vieme povedať osobne na našej prevádzke alebo na telefonnom čísle 0915 336 420.
Flashlube Valve Saver obsahuje zložky, ktoré poskytujú kvalitnú ochranu ventilov a ventilových sediel. Slúži na jednoduchú aplikáciu kvapaliny na ochranu motorov poháňaných LPG. Obzvlášť pre vozidlá, ktoré nemajú oceľové tvrdené sedlá ( napr. Toyota, Honda, Ford a iné ) a tak zabraňujú poškodedeniu ventilov a ich sediel, ktoré sú namáhané vyššou teplotou plynu. Flashlube Valve Saver čistí celý priestor valca od karbónových usadenín. Bezolovnatá prísada "Valve Saver" utvára ochranný film na povrchu ventilov a ventilových sediel a minimalizuje tak kontakt kovu s kovom, ktorý môže vyústiť v závažné poškodenie ventilových sediel. Sada sa namontuje do auta a potom sa už iba dopĺňa náplň.
Flashlube Valve Saver Fluid je potrebné doplniť priamo do nádrže tesne pred jej plnením. Tým je zaistené ideálne premiešanie v pomere 50 ml na 50 litrov. Valve Saver Fluid možno do motora aplikovať automatizovane cez Flashlube Automatic Lubrication Kit alebo Flashlube Electronic Valve Saver Kit, ktorý poskytuje vyšší komfort aj kontrolu prevádzky u vozidiel s pohonom na LPG a CNG.
Flashlube Valve Saver Fluid je dôležité aditívum pre vozidlá s pohonom na LPG, CNG a benzín. Vedľa automobilov a autobusov je vhodný aj do všetkých ďalších dvojtaktných a štvortaktných motorov, ako sú motorky, kosačky na trávu a prívesné motory. (Musí byť používaný s normálnou zmesou benzínu a oleja). Aj u týchto motorov uvidíte rovnaké skvelé vlastnosti Flashlube. Motor bude jednoduchšie naštartovať, zapaľovacie sviečky a spaľovacej komory budú zostávať čisté, dobre premazané a neprehrá. To všetko povedie k dlhšej životnosti vašich motorov a ich plynulejšiemu chodu.
S výnimkou zariadení vstreku kvapalného plynu je pravidlom, že pri jazde na LPG je spravidla vyššia spotreba a o niečo nižší výkon ako pri jazde na benzín. Emisie sú pri všetkých systémoch lepšie ako pri spaľovaní benzínu. Samozrejme, veľmi závisí na tom, o aké auto sa jedná, aký systém LPG zariadenia je v aute namontovaný a aký štýl jazdy má vodič auta. Všeobecne sa dá povedať, že čím modernejšie zariadenie, tým je úbytok výkonu menší (takmer nulový) a čím väčší obsah motora, tým je spotreba LPG percentuálne bližšia spotrebe benzínu.
Čo sa týka jazdného štýlu - je výhodné využívať nižšie otáčky motora, keďže vďaka oktánovému číslu LPG nehrozí "klepanie" ventilov. Pri vytáčaní motora do vyšších otáčok spotreba narastá.
Výkon klesá o cca 5 až 10 %. Spotreba je vyššia oproti benzínovej približne o 1 liter - veľmi závisí na stave motora, nastavení systému a použitom type zmiešavača. Emisie sú nižšie ako pri benzíne.
Výkon klesá o cca 5 %, spotreba je vyššia oproti benzínovej o cca 1 liter. Dá sa povedať, že platí to, čo v predchádzajúcom prípade.
Výkon je porovnateľný s benzínom, pokles je max 2%. Spotreba je vyššia o cca 1 liter, záleží na type auta.
Spotreba je nižšia ako na benzín a výkon je vyšší. Nevýhodou je vysoká poruchovosť zariadení.
Relatívnou nevýhodou LPG voči benzínu je to, že akákoľvek chyba pohonnej jednotky, ktorá sa pri používaní benzínu takmer neprejavuje, môže byť pri jazde na LPG dosť výrazná. Nevýhodou je to preto, že majiteľ auta si po namontovaní LPG zariadenia začne sťažovať na nejaký problém a myslí si, že je to zavinené montážou LPG. Montážnikovi sa potom ťažko vysvetľuje, že tento problém nie je zavinený zariadením, ale chybou v samotnom automobile. Relatívnou nevýhodou som to nazval preto, že po takomto urýchlenom zistení závady sa táto môže odstrániť hneď, takže v konečnom dôsledku to nevýhodou nie je.
Preto je dôležité, aby auto pred montážou bolo skontrolované a aby bolo v dobrom technickom stave.
Vymenovanie komponentov, ktorých technický stav má najväčší vplyv na vlastnosti motora pri spaľovaní LPG (samozrejme, stav všetkých komponentov motora má vplyv na jeho chod, ale u týchto je ich vplyv na chod motora pri jazde na LPG markantný):
Údržba LPG zariadenia je ekonomicky a časovo nenáročná. Po namontovaní zariadenia a po najazdení cca 2000 km by sa mala vykonať obhliadka celého zariadenia a prípadné doladenie. Je to dôležité najmä pri podtlakových systémoch, kde si musia počas prvých kilometrov membrány v regulátore "sadnúť", takže je potrebné opätovne nastaviť bohatosť zmesi. Túto kontrolu a nastavenie vykonávajú montážne pracoviská zväčša bezplatne.
Každý rok alebo po najazdení 15000 km - podľa toho, čo nastane skôr, by sa malo zariadenie skontrolovať, mala by sa preveriť jeho tesnosť a ostatné parametre.
Približne každých 20000 km by sa mali meniť aj filtre plynu. Interval výmeny je veľmi zavislý na kvalite tankovaného plynu. Ak sa tankuje dobrý plyn, filter vydrží aj dvojnásobok, ak sa natankuje nekvalitný LPG, môže byť potrebná výmena aj po 10000 km jazdy. Podtlakové systémy používajú iba jeden filter - filtruje sa iba plyn v tekutej fáze. Väčšinou býva tento filter súčasťou elektromagnetického ventilu LPG. Systémy so vstrekovaním plynu majú ešte jeden prídavný filter, ktorý filtruje plyn priamo pred vstrekovačmi.
Ďalším zariadením, ktoré vyžaduje údržbu, je regulátor tlaku. Na väčšine typov sa nachádza tzv. odkaľovacia skrutka, pomocou ktorej sa vypustia nahromadené nečistoty z regulátora. Upozornenie - nečistoty dosť výrazne zapáchajú. Približne každých 100000 km je potrebná revízia splynovača - výmena membrán a tesnení a vyčistenie. Náklady sa pohybujú okolo 100,-€ aj s prácou - záleží na type splynovača a montážnej dielni.
Pri systémoch sekvenčného vstrekovania plynu je potrebné vykonávať aj údržbu LPG vstrekovačov - vyčistenie, prípadne repasáciu. Tieto činnosti a intervaly ich vykonávania veľmi závisia na použitom type vstrekovačov, jednotlivé značky sa od seba dosť líšia. Veľmi zjednodušene sa dá povedať, že vstrekovače by mali vydržať bez zásahu cca 50000 km, ich prípadná repasácia by pre štvorvalcový motor nemala prekročiť 66,- €. Tu by som chcel podotknúť, že vstrekovače sú najcitlivejším prvkom na kvalitu tankovaného plynu a táto má na náklady na ich údržbu výrazný vplyv.
Tlaková nádrž na plyn je vyhotovená z asi 3,5 mm silného plechu a je zabudovaní spravidla v batožinovom priestore auta v mieste určenom pre rezervné koleso. Pretože nádrž na plyn je relatívne hlboko zabudovaná vo vozidle nehrozí pri nárazoch riziko jej poškodenia. Plynová nádrž je vybavená bezpečnostným ventilom, ktorý zaisťuje bezpečnosť vozidla pri poškodení LPG sústavy. V prípade, že sa plynové palivové potrubie z nejakého dôvodu sa poškodí, uzavrie tento ventil v zlomku sekundy prívod paliva z plynovej nádrže a zamedzí tak unikaniu plynu.
Benzínová nádrž pozostáva z tenkostenného plechu alebo plastu, teda z ľahko deformovateľného materiálu. U mnohých vozidiel je zabudovaná na boku vozidla a nádrž sa môže ľahko poškodiť - napríklad bočným nárazom do vozidla, pričom začne benzín vytekať. Potom už len stačí iskra z často pri náraze poškodeného elektrického vedenia vozidla a zapríčiní silný požiar vozidla.
Oproti benzínovej nádrži, nádrž na plyn potrebuje omnoho väčšiu energiu pre jej poškodenie.
Pre zistenie bezpečnostného rizika pri aute s plynovým pohonom vykonali experti z ADAC praktické skúšky s vozidlom Opel Zafira. Testy jednoznačne preukázali, že auto s plynovým pohonom je rovnako bezpečné ako naftové auto rovnakej značky. Po nárazových testoch pri rýchlosti 64 km/h nebol plynový systém poškodený. Bez poškodenie ostal aj potrubný systém v priamej oblasti nárazu, nakoľko všetky potrubia sú tak flexibilne konštruované, že sa pri kolízii nezlomia, ale podľa potreby ohnú. Po kontrole tesnosti systému mohli preukázať, že po čelnom náraze zostal potrubný systém dostatočne tesný.